First week Sheffield - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Jordy Broek - WaarBenJij.nu First week Sheffield - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Jordy Broek - WaarBenJij.nu

First week Sheffield

Door: Jordy van den Broek

Blijf op de hoogte en volg Jordy

22 November 2017 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

De eerste dag van de week toen wij hier waren op de maandag zijn we met een groep naar het Chesterfield College geweest, wij pakten die ochtend om 08:08 de trein richting Chesterfield, en vanaf daar liepen we naar het Chesterfield College. In de ochtend ben ik met 3 andere mensen ingedeeld in een klas op het Chesterfield College, wij hebben die ochtend de lessen meegelopen die zij ook volgen. In de middag zijn wij naar Queens Park geweest, en daar werd een evenement georganiseerd voor ons die werd gegeven door een paar Engelse studenten van het College.

Op dinsdag hebben wij in de ochtend les gehad op het Sheffield College. We begonnen om 9 uur, en volgden gewoon de lessen die we ook in Nederland op school volgen. In de middag zijn we met de hele groep naar Hillsborough Park geweest, en hebben daar rondgelopen, en wat opdrachten uitgevoerd, dat vond ik eerlijk gezegd niet echt leuk.

Woensdag begonnen we net zoals op dinsdag gewoon op het Sheffield College en volgden we de les van Christien. Nadat zijn we naar buiten gegaan, en hebben we buiten een praktijkles gehad, daarbij hebben we lekker een beetje gevoetbald. Om half 1 zijn we naar het Sheffield Wednesday stadion geweest daar hebben we een rondleiding gehad door het hele stadion, en is ons het één en ander verteld over de geschiedenis van de club, en over hoe de club het op dit moment doet. Na de rondleiding hadden wij de kans om iets te kopen in de fanshop. Na de rondleiding zijn we met z'n allen naar een sporthal geweest, en daar hebben we trampoline gesprongen, om heel eerlijk te zijn is dat niet echt mijn ding, maar ondanks dat was het toch leuk om te doen.

Donderdagochtend hadden wij Johnny Nelson te gast, hij is een bekende bokser, hij heeft verteld over zijn boksverleden, en over zijn eigen leven vroeger, en waarom hij is gaan boksen. Ook heeft hij verteld over hoe jij zelfverzekerd over moet komen, en heeft hij wat voorbeelden gegeven hoe je dat kan trainen. Het verhaal wat hij vertelde was echt heel boeiend. Het was heel interessant om te weten hoe hij een bokser is geworden. Nadat hebben wij in de middag een voetbaltoernooi gehad, die georganiseerd was door de studenten van het Sheffield College.

Vrijdag zijn wij in de ochtend weer vroeg opgestaan net zoals elke dag, en zijn we naar de Ingle Gym geweest, de plek waar het allemaal begon voor Johnny Nelson. Daar hebben wij in de ochtend lekker een uurtje heel intensief gesport. Na het sporten waren wij de hele dag vrij en zijn we met wat vrienden naar het Meadowhall winkelcentrum geweest. Het winkelcentrum was echt gigantisch groot, en mooi om door heen te lopen.